Slappedag...... :)

Ja idag har varit en riktig slappedag<3
Ut kl 08.00 och fick gå i stora hagen nån timma medans Sussie va ute o red m Lillis:) Sen fick jag byta till den gamla tradiga hagen och dom stora fick gå i mellanhagen ?? Fatta inget alls.. då , men nu gör jag =)
När jag fick gå ut i den tradiga hagen så gick Sussie ut och spärra av en liten bit för nu har eken börjat att släppa sina ekollon.. när hon fick ett samtal passa jag på att sno elbandet.. tur de inte va ström i det :O
Jag drog i ena enden o Sussie i andra (måste sett ganska kul ut) när jag tog tag i de andra ggn blev Sussie arg o jaga bort mig, när hon först fiskat ut bandet ur min mun..(alla små barn smakar på saker har jag hört)
Ja sen gick dagen o kl blev 15:30 då tog Sussie in dom stora hästarna (Laika skulle åka o hoppa P&R i Kullabygden,hon va tydligen jätteduktig)
Men vänta ni jag ska oxå åka till Kullabygden nån ggn o hoppa =O

När hon tagit in dom stora kom hon till mig o tog ut mig ur hagen men jag fick inte gå in utan jag fick gå ut i den stora fina hagen utmed skogen igen<3 hm konstiga människorna e ibland, men efter ett tag fatta jag att jag skulle tydligen gå där så jag gick ner till Skogis o kolla om deras hästar va där, de va dom fast dom stog en bra bit ner i deras hage... men jag såg dom :)
Sen vid 16:30 hörde jag att dom lasta dom stora och körde men vad gjorde det jag hade ju min stora hage =))

Helt plötsligt kommer den en annan hästtransport o ut kommer min B-ponny kompis och hennes D-ponnykompis dom skulle hoppa lite på banan så jag slog en flukt på dom men ä gräset va mycke intressantare :)
Ja sen blev man själv igen<3 e helt ok bara mys i hagen m gott gräs....

Strax efter halv sju nån ggn så kom dom stora hem o då fick Lillis gå ut en stund men Laika gick in för hon va nog lite trött. Sen gick vi där o strosa till 20:00 då va de dax att komma in o de låg lite extra gott i krubban idag inte helt fel       för godis e gott.....
Ja de e vad som har hänt idag o nu har jag nästan somnat men blir ju väckt igen senare när de e dax för kvällshö.
hörs en annan dag

<3 Esset

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0